Wil jij gewoon goed verdienen met je business? #Presale Winstgevende Plannen!

Gewoon goed verdienen. Dat willen we toch allemaal?

Gewoon‘ betekent: zonder al te veel gedoe of stress.
Goed‘ betekent dat er voldoende geld is om je gezin te onderhouden en precies zo vaak op vakantie te gaan als jij wilt, en
Verdienen‘ betekent dat het over echt geld gaat wat echt beschikbaar is.

En als je het dan zo uit elkaar trekt, dan vermoed ik dat 90% van de lezers zegt: “Tja. Als je het zo zegt… dan heb ik nog wel wat stappen te zetten”.

Want: In het echte leven verdienen veel ondernemers niet ‘Gewoon‘ hun geld. Veelal is het keihard werken… stress… en piekeren terwijl de rest van Nederland allang op één oor ligt. Om ondanks dat harde werken minder ‘Goed‘ te verdienen dan wat je verdiende toen je (ooit of kortgeleden) in loondienst was. Uit onderzoek van het CBS blijkt dat er onder zzp’ers 5 keer meer armoede is dan onder werknemers. 5x meer armoede. Dat is zorgelijk. En de schulden onder ondernemers groeien de laatste jaren ook maar door, besprak ik onlangs nog met Jacqueline Zuidweg en Jorgen Raymann op BNR (luister het interview hier terug).


En ‘Verdienen‘ is tot slot ook een woord wat enige toelichting behoeft. Want ik weet niet hoe het met jou is, maar als ik 100 euro omzet heb gedraaid, dan zeg ik vaak tegen mijn man: ‘Ik heb net weer 100 euro verdiend!’ en dan voelt het alsof ik die nieuwe schoenen van 100 euro kan kopen. Terwijl ik in werkelijkheid maar een paar tientjes heb verdiend. De rest van het geld is namelijk bestemd om de fiscus en mijn leveranciers te betalen. We houden onszelf nogal eens voor de gek…

Hoe komt dat nou, dat te veel ondernemers niet gewoon genoeg verdienen?
Als ik zo vrij mag zijn: Een belangrijke reden is omdat ze het verdienen van geld niet plannen. En nu kom ik op heel gevaarlijk terrein, want ik hoor sommigen van jullie nu denken: ‘Als ik doe waar ik goed in ben, dan volgt het geld vanzelf.‘ of: ‘Ik werk het beste vanuit flow. Plannen past mij niet‘. En in beide uitspraken zit natuurlijk een belangrijke kern van waarheid: Passie is een essentiële basis om vanuit te werken! En het klopt als een bus, dat dankzij passie en flow de juiste dingen op het juiste moment gebeuren.

Maar… passie en flow zijn níet het hele antwoord op de vraag. 
Met passie en flow alleen run je geen bedrijf. Een bedrijf runnen betekent dat je vanuit passie en flow de juiste keuzes maakt, en keuzes maken kan alleen als je weet waar je staat en waar je heen gaat.
Wie herkent niet, dat hij om 9:00 uur achter zijn bureau gaat zitten om om 17:00 uur diezelfde dag te denken: ‘Ik heb keihard gewerkt, maar wat heb ik nu eigenlijk concreet gerealiseerd?’ Maar al te vaak laten we ons leiden door de waan van de dag. Via de mail, Facebook en what’s app komen er de hele dag voldoende berichten, vragen en verzoeken binnen om je heel hard bezig te houden. En soms verdien je er ook geld mee, een Facebookberichtje kán uitmonden in een koffie-date en een koffie-date kán uitmonden in een betaalde opdracht, maar al te vaak ben je ook vooral bezig om antwoorden te geven op vragen en verzoeken van anderen in plaats van dat je je eigen visie en missie in de wereld aan het zetten bent.

Je werkt dan reactief in plaats van pro-actief.
En de oorzaak hiervan is het gebrek aan een plan. Als je precies weet wat je dit kwartaal neer wilt zetten, dan weet je wat je deze maand te doen staat. Als je weet wat je deze maand wilt realiseren, dan weet je wat je deze week te doen staat en weet je wat je aan het eind van deze week gerealiseerd wilt hebben, dan weet je wat je vandaag te doen staat!
Je laat je mail dan even voor wat hij is, want er is werk aan de winkel! Je hebt een bedrijf te runnen! Je bent jouw dingen in de wereld aan het zetten in plaats van dat je reageert op wat anderen van je willen.

Een goed plan is de eerste stap naar een goed resultaat.
Je hebt dus een plan nodig. Geen pagina’s tellend 5 jarenplan wat morgen al weer achterhaald is, nee, een concrete vertaling van jouw doelen en dromen naar producten en de daarmee samenhangende omzet, kosten en winst. Een plan waaraan je kunt zien of je voldoende geld kunt verdienen met jouw ideeën.
Maar zo’n plan maak je niet even tussen nu en kwart over nu (grapje). Voor een goed plan moet je echt even gaan zitten. En het helpt als je de juiste tools, voorbereiding en vragen krijgt om het plan te maken.

Laat ik nu sinds jaar en dag precies dat bieden!
Al ongeveer vijf keer organiseerde ik Winstgevende Plannen! Mijn meest populaire event ooit! Aan het eind van Winstgevend Plannen! heb je jouw eigen Winstgevende Plan op één vel papier. En dat document is zo praktisch en waardevol dat ik al heel heel heel vaak van ondernemers heb gehoord dat het plan nog steeds op de muur hangt!

Winstgevende Plannen! bestaat uit een aantal voorbereidingsopdrachten, een livedag waarin je aan de slag gaat en een superhandige template om je plan thuis verder uit te werken. Maar dat uitwerken gaat slechts om het zetten van de puntjes op de i – je maakt namelijk op de dag zelf al een super concreet plan. Een plan waarmee je verder kunt. Een plan wat je helpt om Gewoon Goed te Verdienen. En daarmee jouw passie en missie in de wereld te zetten.

Zin in? Meld je dan uiterlijk voor volgende week vrijdag, 8 juni, aan voor de editie van november. NOVEMBER? hoor ik je vragen. Dan pas? Ja! November. Ik organiseer Winstgevende Plannen! ieder jaar in november. En voor het eerst doe ik aan een presale! Als je binnen een week je ticket reserveert, dan betaal je maar € 197,- excl. btw (na de presale gaat de prijs omhoog, uiteindelijk betaal je € 497,- excl. btw voor je ticket).
Waarom een presale? Om twee redenen: Allereerst zijn er ieder jaar weer teleurgestelde ondernemers die in september hun agenda voor november al zo vol hadden dat ze er niet bij konden zijn, en ten tweede is het voor mijn planning gewoon super handig als ik ongeveer weet hoeveel mensen er komen 😉

Dus – doe je mee met Winstgevende Plannen? Meld je dan nu hier aan voor de presale!

“Tijdens Winstgevende Plannen! gingen we met grote vellen en post-its aan de slag om een duidelijk plan voor het komend jaar te maken met wanneer doe je wat en wat levert dat aan euro’s op? Hoe concreet kun je het krijgen, dacht ik. Ik weet nu waar ik sta, waar ik heen wil met mijn bedrijf en wat ik aan resultaat kan verwachten. Sterker nog, tijdens een onverwacht acquisitiegesprek deze week gaf ik vol vertrouwen een prijs voor een bepaalde dienst af. En niemand die daar steil van achterover sloeg. Dankjewel Femke.”
Ellen Blok – Tekstnomade
“Voor mij één van de weinige events waar je echt praktisch aan de slag gaat en met een kant en klaar plan thuiskomt. Daarna stuurde Femke nog een handig Excel-sheet toe om je plan nog verder uit te werken. Een echte aanrader dus!”
Masja Slootweg – Linkedin voor ondernemersLees hier meer testimonials
Heb je nog vragen?
Stel ze dan hieronder, dan reageer ik altijd.

Vond je dit artikel waardevol?
Dan vind ik het super als je het wilt delen via de onderstaande sharebuttons!

Heel graag tot 16 november!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *