Is ‘De Winstadviseur’ ook interessant als je geen boekhouder bent?

Martijn Aslander is geen boekhouder. Hij is ondernemer, stand-up filosoof, internationaal spreker en visionair. Ik vroeg hem of hij mijn boek wilde recenseren omdat ik met ‘de winstadviseur’ tegen heilige huisjes schop, en Martijn dat ‘tegen heilige huisjes schoppen’ als beroep doet 😉
Ik was super vereerd dat Martijn inderdaad mijn boek wilde recenseren, maar er gebeurde iets wat ik niet had voorzien. Hij had er zelf ook onwijs veel van geleerd. Sterker nog, hij heeft n.a.v. het lezen van mijn boek zijn eigen financieel management op zijn kop gezet!
Dit zegt Martijn over ‘De Winstadviseur’ (lees vooral de laatste zin):

 

Je leert door De winstadviseur dus beter met geldzaken omgaan
Je leert over het doen van je boekhouding, hoe je tijd bespaart door te automatiseren, hoe je je boekhouding in 1 minuut per dag plus 30 minuten per week helemaal op orde hebt, hoe het maken van een winstplan je helpt om met meer focus en resultaat te ondernemen en nog veel meer!

Je leert ook resultaten verkopen in plaats van handelingen
Ondernemers die hun klanten adviseren kunnen enorm veel aan dit boek hebben. Je ontdekt wat het echte probleem van je klant is. Je leert hoe je de oplossing voor dat probleem verkoopt, in plaats van de handelingen. Ben je bijvoorbeeld coach, dan verkoop je nu wellicht coachingsgesprekken volgens een methode waarin jij gecertificeerd bent. In De Winstadviseur leer ik je daar op een andere manier naar te kijken. Ik leer je de oplossing te verkopen, waardoor je makkelijker klanten vindt tegen een betere investering!

Twee hoofdstukken gaan over de communicatie met je klant, en hoe je die naar een veel hoger niveau tilt
Sinds mijn NLP Master opleiding (meer dan 15 jaar geleden) ben ik mijn communicatie meer en meer gaan verfijnen en verbeteren. Communicatie is alles. Je kunt de allerbeste in je vakgebied zijn, maar als de klant je niet begrijpt, heeft dat geen betekenis. Je kunt de perfecte oplossing hebben, maar als je klant niet in beweging komt, heeft je oplossing geen waarde. Jij kunt je stinkende best doen, maar als je klant voor zijn gevoel te weinig aandacht krijgt, is het verloren energie. Het gaat nooit om wat je zegt, weet of kunt, maar altijd om wat de klant daarvan begrijpt en wat hij ermee doet. Tussen jouw kennis en zijn actie zit communicatie.

Tot slot gaat een heel hoofdstuk over de vraag hoe je van je bedrijf een ge-oliede machine maakt
Zodat ook jij een boek kunt schrijven, of gewoon 3 weken op vakantie kunt terwijl de tent doordraait!

Wil je het boek lezen? Bestel De Winstadviseur snel hier! Dan heb je het morgen in huis!
En blijkt het toch niets voor je te zijn? Dan heb je een tof cadeautje voor je boekhouder, zodat je boekhouder jou kan helpen meer winst te maken!

Disclaimer:
Ik denk dat het boek tof is voor alle ondernemers – maar het is natuurlijk wel gericht aan boekhouders en accountants. Je zult zelf de vertaalslag moeten maken. En als je van mening bent dat het zo belangrijk is voor ondernemers dat ik het boek moet herschrijven, laat het me dan even weten. Wie weet doe ik dat wel 😉

De Winstadviseur

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *